Find det rette alternativ til Google Analytics

1. juli 2023 er det slut med den version af Google Analytics, som næsten alle små og mellemstore virksomheder i Danmark bruger. Og Googles erstatning – Google Analytics 4 – overholder i udgangspunktet ikke GDPR. Så hvad gør du så?

VI KENDER GOOGLE ANALYTICS – OG DE MEST OPLAGTE ALTERNATIVER

I messbar er vi ikke bundet af aftaler med leverandører eller softwarehuse. Vi har undersøgt markedet og testet 6 oplagte alternativer til Google Analytics. Vi har testet live på websites og samlet op på fordele og ulemper ved hver løsning. Og så har vi undersøgt om løsningerne overholder GDPR.

Vi arbejder med:

  • Fathom Analytics
  • Google Analytics 4
  • Matomo
  • Piwik Pro
  • Plausible
  • Simple Analytics

Men det vigtige er ikke, hvad løsningen hedder. Det vigtige er, at løsningen passer til dine og din organisations behov for effektmåling.

Rapport om Google Analytics alternativer

Vi skifter dit Google Analytics ud i 5 simple trin

01

Du får tilsendt vores rapport, “Hvis ikke Google Analytics, hvad så?” med grundig test og analyse af 6 alternativer til det gamle Google Analytics.

02

Vi mødes for at finde frem til dit behov for webanalyse og anbefaler en ny platform til webanalyse på den baggrund.

Du vælger, hvilket alternativ til Google Analytics du vil bruge og opretter en prøvekonto.

04

Vi sætter den nye løsning til webanalyse op, så du får rapporter, segmenter og mål sat op, som du ønsker det.

step 5

Vi træner dig og kolleger i at bruge løsningen, inden prøveperioden er afsluttet, så du kan vurdere, om du har fundet det rette alternativ til Google Analytics.

Med vores afprøvede proces er du kørende med webanalyse om 14 dage. Du har kun brugt en halv arbejdsdag sammenlagt. Og det hele til en fast pris på 10.000,- kr. (ex moms pr. website)

Christian Schou Jensen fra Langeland Elforsyning
Fonden Langelands Elforsyning:
Bedre Indsigt og tidsbesparelser med erstatning til Google Analytics
“Vi havde behov for at finde ud af, hvad vi skulle stille op med Google Analytics. Messbar har været en pålidelig sparringspartner og hjulpet os med både at give et beslutningsgrundlag og med at få det nye webanalyse til at køre. Det har sparet os for en masse tidsspilde og frustrationer. I dag får vi langt bedre indsigter om brugernes adfærd og vi får også anerkendende nik fra kolleger, når de hører, at vi har løst problemet med Google Analytics i god tid.”

Husk! Du skal ikke stole på alt, hvad Google fortæller

Google forsøger kraftigt at fastholde dig og andre brugere fra det gamle Google Analytics og tvinge dem over på Google Analytics 4. Men for de fleste er det ikke den bedste løsning.

Har du fået mail fra Google? Så kig med her og se, hvad de i virkeligheden fortæller – og hvad de glemmer at sige.

Vi hjælper dig videre med webanalyse

Kontakt Joakim eller Magnus for en uforpligtende snak om dine udfordringer og muligheder, når du skal finde alternativ til Google Analytics.

Joakim Ditlev

Joakim Ditlev

Medstifter og seniorkonsulent

Joakim er Danmarks Mr. Content Marketing. Han har arbejdet med lærdommen fra de amerikanske eksperter længe inden, det blev et begreb i Danmark. Joakim kender udfordringerne både som marketingansvarlig og konsulent, og de seneste år er teorier og modeller blevet omsat til praksis og konkrete resultater for hundredevis af virksomheder gennem bloggen contentmarketing.dk, workshops og kurser.

Magnus Møller Petersen

Magnus Møller Petersen

Seniorkonsulent

Magnus har arbejdet med produktudvikling gennem mere end 20 år med speciale i digitale værktøjer, automatisering af systemer og processer, databehandling og analyser indenfor udvikling, salg og marketing. Magnus er kreativ og pragmatisk. For ham handler det om, at samarbejde om at udvikle løsninger, der understøtter forretningen, og som gør dig i stand til at foretage proaktive og værdiskabende beslutninger.

messbar ApS
Dyrehavevej 101
6000 Kolding
Danmark

Søren Schnedler
schnedler@messbar.dk
4036 2829

Joakim Ditlev
joakim@messbar.dk
6160 1164