Go-to-market strategi gav mere vind i sejlene

Kundecase: GoSail

GoSail logo square
Situationen

4 timer til søs giver en organisation bedre samarbejde, bedre kommunikation og bedre forståelse for hinanden. Vel at mærke på en måde, der er langt mere effektiv, sjovere og mere motiverende end at sidde i et kursuslokale i timevis. Den gode historie havde GoSail brug for at få mere vind i sejlene til. Deltagerne kommer hjem fra GoSail’s event med meget mere end bare en dags sjov teambuilding og samvær, og GoSail ønskede at gøre deltagernes udbytte tydeligere og skille sig ud fra mængden. Der var brug for en ny go-to-market strategi og derfor henvendte GoSail sig til Messbar for at få mere retning og fremdrift i det samlede marketing- og salgsarbejde.

Resultaterne

messbar udarbejdede i samarbejde med GoSail en ny go-to-market strategi, der blandt andet indeholdte:

  • Ny positionering – fra ha ha oplevelser til AHA! oplevelser
  • Prioritering af kerneydelser og forbedret værditilbud
  • Ny kernefortælling med afsæt i udbyttet af godt teamwork til søs
  • Opdatering af budskabshierarki
  • Udarbejde og implementere processer for at skabe sammenhæng mellem salg og marketing
  • Oplæg til eksekvérbar kampagne med samarbejdende aktiviteter i salg og marketing

Det hele blev gjort meget konkret og handlingsrettet med lanceringen af en genåbningkampagne med e-mail marketing, landingpage og telefonisk opfølgning med et talepapir på baggrund af den nye positionering. Effekten var mærkbar og målbar, og den første dags opfølgninger resulterede i, at GoSail kunne sende nye tilbud ud for over kr. 400.000.

Engagerende forløb og stor forståelse for forretningen

messbar forstod fra første møde vores forretning. De fik os til at se på vores virksomhed og produkter med kundebriller og åbnede på den måde virkelig vores øjne for, hvordan og hvor meget vi giver værdi for til GoSails kunder. messbar gik til os på en direkte og konstruktiv måde. Det virker for os, og har givet os ny retning og fremdrift.

 

 

Jens-Henrik Lund, GoSail
Jens-Henrik LundSkipper og partner i GoSail

Fakta om GoSail A/S

GoSail skaber unikke oplevelser i form af firma- og netværkevents, hvor bådene fungerer som et flydende kommunikationslaboratorium. Med udfordringer, konkurrencer og konstruktive evalueringer udvikles deltagernes individuelle og fælles kompetencer. Alle får nogle uforglemmelige AHA-oplevelser med høj energi, smil på læben, stærkere relationer og ny læring, der kommer med på land for at gøre en positiv forskel i dagligdagen.
Læs mere på gosail.dk

5
Medarbejdere
44
Samarbejdspartnere
2017
Grundlagt
8
Måneders samarbejde

messbar ApS
Dyrehavevej 101
6000 Kolding
Danmark

English version
Privatlivspolitik

Søren Schnedler
schnedler@messbar.dk
4036 2829

Joakim Ditlev
joakim@messbar.dk
6160 1164