To Kolde Fra Kassen

To Kolde Fra Kassen: En marketing podcast, der øger forundringskraften

To kolde fra kassen er en podcastserie på seks episoder, som er målrettet til dig, der arbejder med marketing.

Her får du ingen svar, men derimod vinkler på spørgsmål, som du måske selv tumler med i hverdagen. Joakim Ditlev og Søren Schnedler vil øge forundringskraften og gøre det med udgangspunkt i deres erfaringer og bogen ”Hørt i Messbaren”. Sweet, short and to the point.

Gå ikke glip af første sæson

Første sæson af marketing podcasten “To Kolde Fra Kassen” er klar. Her er hvad du kan forvente at lytte til:

 

  • Hvorfor er marketing en omkostning frem for en investering?
  • Hvorfor endnu et podcast?
  • Professionel oplæsning af “Hørt i Messbaren”
  • Hvordan kan indhold spille en rolle i salgsprocessen?
  • Hvordan kan du påvise effekt på lang sigt?
  • Hvornår er en strategi en strategi?

Afsnit 6: Hvornår er en strategi en strategi?

Hvem lægger strategien i Olsen Banden? Egon? Nej, det er Yvonne. Hun stikker retningen ud; ”Børge skal konfirmeres”, og så skal der bare skaffes mulighed for det. Egon derimod har en plan og sørger for at eksekvere.

Men der er gået inflation i brugen af ordet ”strategi”. I dette afsnit kan du høre mere om, hvornår en strategi er en strategi og hvornår det er en god plan. Eller bare en plan.

Afsnit 5: Hvordan kan du vise effekt på lang sigt?

Kineserne siger: ”Det bedste tidspunkt at plante træer er for 20 år siden. Det næstbedste tidspunkt er i dag”. Spørgsmålet er: Er du god nok til at plante træer i dit marketingarbejde?

Ting tager tid og det kan være en udfordring i en verden, hvor lang sigt er næste kvartal. Kender du ROI (Return on Investment) af dine indsatser? Sådan for alvor? Disse emner kan du høre mere om i dette afsnit.

Afsnit 4: Hvordan kan indhold spille en større og bedre rolle i salgsprocessen?

Er content marketing ikke bare reklame, og kan ”Thought leadership” veksles til kolde kontanter? Og i givet fald, hvor hurtigt?

Disse spørgsmål kommer under luppen i dette afsnit, hvor du også kommer til at høre om salgstrappen og hvordan du både kan tiltrække og skubbe potentielle kunder ned ad trappen med indhold, som målgruppen finder relevant. Fra iskolde emner til varme ambassadører.

Abonnér på podcasten via iTunes | Stitcher | Spotify | RSS

Afsnit 3: Få “Hørt i Messbaren” læst op

I marts 2018 udgav vi bogen ”Hørt i Messbaren” med undertitlen ”Fortællinger fra dansk erhvervsliv”. Du møder Mette Marketingchef og David Direktør, der skiftes til at besøge firmaets bar og læsse deres frustrationer af.

Bogen blev en stor succes og både trykte bøger og e-bøger blev revet ned af hylden. Så mange, så der blev meldt udsolgt – også af e-bogen – efter tre måneder. Her får du chancen for at få bogen læst op – kapitel for kapitel. What´s not to like?

Abonnér på podcasten via iTunes | Stitcher | Spotify | RSS

Afsnit 2: Hvorfor endnu et podcast?

Hvordan når vi målgruppen?
Har indholdet udspillet sin rolle efter én gang på scenen?
Har verden generelt – og marketingverdenen især – virkelig brug for endnu et podcast?

Det har vi (Søren Schnedler og Joakim Ditlev) spurgt os selv om. Her kan du høre nogle af overvejelserne, vi gjorde, inden vi gik i studiet. Du får lidt at tænke over i forhold til dit eget brug og genbrug af materiale i episode 2.

Abonnér på podcasten via iTunes | Stitcher | Spotify | RSS

Afsnit 1: Hvorfor er marketing en omkostning?

Hvorfor bliver marketing set som en omkostning frem for en investering?

Er du god til at synliggøre, hvor marketing for alvor bidrager til forretningen? Vil direktøren komme til dig, når I har ondt i salget eller går han hen til salgschefen og beder ham ansætte en ekstra sælger?

De spørgsmål behandler vi i dagens episode.

Få besked, når de næste to kolde er klar til at blive knappet op. Skriv navn og email her, så sender vi en mail, når der er nye afsnit klar.

Jeg giver lov til, at Messbar må kontakte mig og er indforstået med jeres privatlivspolitik.

Messbar ApS
Bramdrupskovvej 20A
6000 Kolding
Danmark

Søren Schnedler
schnedler@messbar.dk
4036 2829

Joakim Ditlev
joakim@messbar.dk
6160 1164