Hvem lægger strategien i Olsen Banden? Egon? Nej, det er Yvonne. Hun stikker retningen ud; ”Børge skal konfirmeres”, og så skal der bare skaffes mulighed for det. Egon derimod har en plan og sørger for at eksekvere.
Men der er gået inflation i brugen af ordet ”strategi”. I dette afsnit kan du høre mere om, hvornår en strategi er en strategi og hvornår det er en god plan. Eller bare en plan.
Kineserne siger: ”Det bedste tidspunkt at plante træer er for 20 år siden. Det næstbedste tidspunkt er i dag”. Spørgsmålet er: Er du god nok til at plante træer i dit marketingarbejde?
Ting tager tid og det kan være en udfordring i en verden, hvor lang sigt er næste kvartal. Kender du ROI (Return on Investment) af dine indsatser? Sådan for alvor? Disse emner kan du høre mere om i dette afsnit.
Er content marketing ikke bare reklame, og kan ”Thought leadership” veksles til kolde kontanter? Og i givet fald, hvor hurtigt?
Disse spørgsmål kommer under luppen i dette afsnit, hvor du også kommer til at høre om salgstrappen og hvordan du både kan tiltrække og skubbe potentielle kunder ned ad trappen med indhold, som målgruppen finder relevant. Fra iskolde emner til varme ambassadører.