Øget genbrug i byggebranchen kræver nytænkning

Kundecase: GreenDozer

Logo GreenDozer
Situationen

messbar møder GreenDozer ved en skillevej. Virksomheden, der på det tidspunkt hedder ProffOutlet, har specialiseret sig i salg af overskudsvarer fra grossister i byggebranchen; varer, som ikke kan afsættes i byggemarkeder eller på grossistens egen webshop, sælges på proffoutlet.com – en online markedsplads hvor primært private gør-det-selv-folk og håndværkere gør en god handel.

GreenDozer har ambitioner om meget mere. De ønsker at skalere forretningen og har indledt et samarbejde med en af Danmarks største nedbrydningsfirmaer, så de også tilbyder genbrugte byggematerialer på markedspladsen. Det kræver en helt anderledes go-to-market plan, hvor bæredygtighed vejer tungt og hvor prisen ikke er det vigtigste købsparameter. For byggebranchen står foran et stort arbejde med at reducere klimaaftrykket, og GreenDozer er en oplagt løsning for mange aktører i branchen.

Resultaterne

I et koncentreret forløb faciliterer messbar en række aktiviteter, der munder ud i en omfattende go-to-market plan. Planen indebærer:

  • Et komplet navneskifte
  • En ny strategisk tilgang med mere fokus på værdiskabende B2B marketing frem for kortsigtet annoncering
  • En ny kernefortælling og kernebudskaber til udvalgte målgrupper
  • En startkampagne. Kampagne kører efter GreenDozer har fået sit nye navn og er klar med genbrugte byggematerialer på markedspladsen
  • En plan og jobbeskrivelser for nye medarbejdere i marketing

Med en færdig køreplan i hånden går GreenDozer på rekordtid i luften med nyt navn og med ny positionering i byggebranchen, hvor de bæredygtige fordele ved at genbruge byggematerialer er i fokus.

Det strategiske forarbejde er samtidig med til at give nye medarbejdere i den ambitiøse og fremadstormende virksomhed et solidt indblik i, hvordan GreenDozers budskaber skal kommunikeres.

De forstod vores forretning med det samme og udfordrede os på de rigtige punkter

Vi vidste, at det vi havde gang i på det tidspunkt, ikke virkede, men vi manglede at finde den rigtige vej videre. messbar forstod vores forretning med det samme og udfordrede os på de rigtige punkter. Da først vi var blevet enige om de grundlæggende udfordringer og mulige løsninger gik det stærkt. På den gode måde. Med messbars hjælp har vi fået en køreplan til at få forretningen videre i et grønt spor, som både fungerer i bestyrelseslokalet og i den daglige kommunikation i markedet. Og vi er godt på vej mod en fremtid, hvor vi bygger uden spild.
Jan Rohde - GreenDozer
Jan RohdeAdm. direktør i GreenDozer

Fakta om GreenDozer.com aps

Alene i Danmark omsættes der for omkring 100 milliarder kroner i byggematerialer. Det anslås, at kun omkring 1 promille af det er genbrugte byggematerialer. GreenDozer er sat i verden for at gøre fremtidens byggeri mere bæredygtigt. Ved at samle alle genbrugte byggematerialer et sted og få dem leveret helt ud på byggepladsen, gør GreenDozer det let at bygge bæredygtigt.


GreenDozer blev stiftet i 2017 under navnet ProffOutlet.
Læs mere på greendozer.com

5
Medarbejdere
+15000
Antal varer på markedspladsen
2017
Grundlagt
14
Måneders samarbejde

messbar ApS
Dyrehavevej 101
6000 Kolding
Danmark

Søren Schnedler
schnedler@messbar.dk
4036 2829

Joakim Ditlev
joakim@messbar.dk
6160 1164