Fra god idé til stort marked

Kundecase: Aguardio

aguardio logo shadow
Situationen

Aguardio var på vej fra prototype til færdigt produkt og manglede en klar go to market strategi. Produktet har et kæmpe potentiale på en lang række markeder. Der er kundepotentialer i stort set alle segmenter – business to business, offentlige og private kunder og i et stort geografisk omfang. Men hvor skulle de starte og fokusere?

Kravet var en effektiv introduktion og stærk vækst med begrænsede salgs og marketingressourcer. Hertil kom at det oprindelige navn – ShowerEcoGuide – ikke var optimalt. Virksomheden og dets marketingbureau havde ikke formået at finde et godt alternativ, der dels fortalte historien og dels havde fokus på løsningens værdi frem for funktion. Hertil kom udfordringen med at finde relevante internetdomæner.

Resultaterne

På opfordring fra en af virksomhedens investorer mødtes virksomheden med messbar og drøftede udfordringerne i at bringe et ukendt produkt til markedet – hurtigt og effektivt – også omkostningsmæssigt.

Der var kort sagt brug for var en effektiv go to market strategi med tilhørende plan. Samarbejdet blev indledt i forsommeren 2018 og inden udgangen af august havde messbar leveret:

  • Marketing strategi og plan
  • Ny værdibåret messaging
  • Nyt internationalt forståeligt navn med indbygget historie og stærke internet domæner
  • Skarp segmentering med personas på de 3 vigtigste influenter i købscenteret
  • Fokusering af midler
  • Adgang til netværk af dygtige freelancere

Større gennemslagskraft og meget bedre dialoger i salgs- og marketingarbejdet.

At bruge penge på eksterne konsulenter i en til tider hektisk opstartsfase har været en stor omkostning for os. Men det har været alle pengene værd. Blot få måneder efter kan vi se, at vores skærpede fokus giver større gennemslagskraft og meget bedre dialoger i salgs- og marketingarbejdet.

messbar siger, at deres navn står for retning og fremdrift. Det har de leveret og mere til. Takket være en effektiv proces båret frem af godt humør og stor energi har de har udfordret os, motiveret os og givet os det helt rigtige afsæt for at lykkes.

Thomas Munch Laursen - Aguardio
Thomas Munch-LarsenCEO og partner, Aguardio

Fakta om Aguardio

Vand er en knap ressource, som vi skal passe på. Det er derfor vigtigt at implementere nye løsninger, der er til gavn for miljøet og som sætter fokus på de klimaudfordringer, verden står overfor. Det var baggrunden for iværksættervirksomheden Aguardio, som har opfundet et unikt produkt, der reducerer forbruget af vand i forbindelse med brusebad. Løsningen er data og adfærds-baseret, og virksomheden har teamet op med partnere som IBM og Alexandra Instituttet.
Læs mere på aguardio.com

4
Medarbejdere
3
FN Verdensmål
2017
Grundlagt
6
Måneders samarbejde

messbar ApS
Dyrehavevej 101
6000 Kolding
Danmark

English version
Privatlivspolitik

Søren Schnedler
schnedler@messbar.dk
4036 2829

Joakim Ditlev
joakim@messbar.dk
6160 1164