Automatisk retning og fremdrift

Kundecase: Primo A/S

primo logo shadow
Situationen

Med afsæt i messbars arbejde med salgs- og marketingsstrategien var der et behov for at kunne skabe overblik over konverteringspunkter, nøgletal og resultater på tværs af områderne. Der var behov for løbende at kunne dokumentere fremgang og holde den op mod konkrete målsætninger på tværs af marketing og salg.

Der var ydermere et behov for at opkvalificere data fra forskellige kilder, fra-filtrere udvalgte dele og automatisk flere andre. For Primo var det en tidskrævende, utilfredsstillende og manuel proces at indsamle data og koble de forskellige forretningsområder og kunderejsens konverteringer sammen. Fremdriften var ikke tydelig for alle niveauer af organisationen.

Resultaterne

messbar leverede dataanalyse og anbefalinger, samt implementering af datamodel og dashboards

  • Til forskellige modtagere hhv. direktionen, salg og marketing, som
  • opsamlede og opkvalificerede data, og som
  • indeholdt nøgletal for konverteringerne for hele kunderejsen.

Stor forretningsforståelse og effektivt arbejde med dashboards

messbar havde de rette kompetencer og skabte lynhurtigt indblik i vores forretning. Vi fik allerede fra første møde en dybdegående sparring omkring vores behov, og indenfor kort tid havde messbar udarbejdet mock-ups af de nødvendige dashboards og nøgletal baseret på data på tværs af systemer. I dag har vi et altid opdateret værktøj, som vi bruger til afrapportering til direktionen af performance i salg og marketing samt til at skabe det væsentlige link mellem marketingsindsatser og salg. Et værktøj der effektivt understøtter ledelsen af vores internationale salgsorganisationer og marketing.
Kristoffer Buhl Larsen, Primo
Kristoffer Buhl LarsenGroup Director, Primo A/S

Fakta om Primo A/S

Primo A/S er en af verdens førende leverandører og udvikler af løsninger i ekstruderet plast. Primo er specialister i at skræddersy løsninger efter kundernes behov, og leverer både hårde og bløde profiler til alle forretningsområder, bl.a. energi, vinduer og døre, transport, køl og frys, byggeri. Høj sikkerhed og høj kvalitet udgør en central del af Primo-koncernens DNA, og det kan mærkes og ses i det færdige produkt.
Læs mere på primo.com

1000
Medarbejdere
13
Lokationer
1959
Grundlagt
36
Måneders samarbejde

messbar ApS
Dyrehavevej 101
6000 Kolding
Danmark

English version
Privatlivspolitik

Søren Schnedler
schnedler@messbar.dk
4036 2829

Joakim Ditlev
joakim@messbar.dk
6160 1164