Marketing- og salgsdata i spil

Kundecase: World of Adventure

WOA logo
Situationen

World of Adventure har leveret events, fester, rejser og teambuilding siden 1992. Marketing- og salgsindsatserne har altid haft høj prioritet. Gennem tiden er der investeret mange penge i særligt digital markedsføring og digitale værktøjer. Senest i form af blandt andet en Salesforce løsning. Men World of Adventure manglede reelt overblik over retning og fremdrift, og der var et behov for at måle indsatserne og resultaterne i kunderejsen – på tværs af marketing og salg.

Med støtte fra SMV Digital puljen blev der arbejdet med at kortlægge kunderejsens forskellige touch points og de dertil hørende datakilder. Fokus var at optimere og automatisere flest mulige marketing- og salgsaktiviteter og skabe et overblik over udviklingen.
Både historisk og fremadrettet.

Resultaterne

messbar leverede dataanalyse og anbefalinger samt implementering af datamodel i form af:

  • Opsætning af flere registreringstyper for emner og salgsmuligheder, herunder integration af emner fra samarbejdspartnere
  • Integration og synkronisering af Salesforce og aktivitetskalender i GoogleSheet, så ordredata i Salesforce betragtes som ”master data”
  • Opsætning og automatisk generering af Power Point ud fra ordredata i Salesforce
  • Opsætning af af rapporter og startskærm i Salesforce
  • Opsætning og tilpasning af emner og salgsmuligheder med beregnede felter
  • Opsætning af processer og flows i Salesforce til automatisk udsendelse af mails
  • Opsætning af integration mellem Salesforce og Mailchimp, samt synkronisering af udvalgte tjekbokse og felter
  • Opsætning af Power BI dashboard, der henter marketing- og salgsdata, og som giver et overblik over emnekilder, lukkerate, aktivitetsoverblik, salgshistorik og salgspipeline

Stor forståelse for forretningen og data

Projektet med messbar har været en fornøjelse fra start til slut. Det har været et godt samarbejde, og messbars evne til at stille de rigtige spørgsmål og sammen med os finde svarene, har givet nye værdifulde indsigter, som vi for alvor kan bruge til noget. Jeg har altid vidst, at der var guld i vores data. Nu er det blevet gravet frem og gør virkelig en forskel på tværs af vores marketing- og salgsindsatser.
Søren Madsen
Søren MadsenAdm. direktør i World of Adventure

Fakta om World of Adventure A/S

World of Adventure leverer fantastiske events, fester, rejser og teambuilding til
virksomheder. World of Adventure mener, at medarbejdere er virksomhedernes vigtigste ressource, og at sikre
glade og velfungerende medarbejdere, der hver dag ser frem til at møde op på arbejde og skabe resultater, er det World of Adventure har leveret arrangementer til at sikre siden 1992. Idag er World of Adventure en virksomhed med over hundrede engagerede medarbejdere og instruktører, der glæder sig til at hjælpe deres kunder.
Læs mere på woa.dk

+100
Medarbejdere og instruktører
+6000
Afholdte events
1992
Grundlagt
9
Måneders samarbejde

messbar ApS
Dyrehavevej 101
6000 Kolding
Danmark

Søren Schnedler
schnedler@messbar.dk
4036 2829

Joakim Ditlev
joakim@messbar.dk
6160 1164